גייז, בודהה, אינדיאנים ומה שביניהם

מאת שאקטי מאי

במשך שנים תהיתי מהי הסיבה שגייז הרבה יותר מוחצנים מינית מאנשים שמוגדרים כסטרייטים. במהלך חיי הכרתי הרבה מאוד גברים שנמשכו מינית למגדר שלהם, ואף על פי שרבים מהם היו יצירתיים, אינטליגנטיים, מעניינים, עם חוש הומור ובעלי ידע בתחומים שונים, עדיין האנרגיה הדומיננטית שהם הקרינו הייתה אנרגיה מינית מוחצנת. במצעדים הססגוניים של הגייז, שמשתתפים בהם כל כך הרבה אנשים ששונים זה מזה, נראה שהמסר הוא אחד – ״אנחנו אנשים מיניים, ומיניות היא החלק העיקרי בהגדרה העצמית שלנו״.

כשעברתי לגור בוונקובר שבקנדה, שקהילת הגייז שבה היא אחת הגדולות בצפון אמריקה, החלטתי לפרסם את הפעילות של מרכז היוגה שלי במגזין החודשי של הקהילה, כדי לתמוך בקהילה שתמיד הייתה קרובה לליבי. כשעיינתי במגזין הופתעתי לגלות שהוא עוסק רק בפעילויות ובנושאים שקשורים בדרך ישירה או עקיפה במיניות – מפגשים בסאונות, מסיבות פרועות ומפגשים מיניים לא מחייבים. המגזין של הקהילה התבסס על שיח מיני בלבד ולא כלל שום שיח או עיסוק ברבדים השונים של החיים ושל המציאות.

אפשר להסביר זאת כך:

על פי הטבע, האנרגיה המינית הגברית נמצאת בשיאה כשהיא משולבת (ומשולהבת ☺) עם אנרגיה נשית.

על פי הטבע, גם האנרגיה המינית הנשית נמצאת בשיאה כשהיא משולבת (ומשולהבת ☺) עם אנרגיה גברית.

אצל גייז, שתי האנרגיות המיניות, הנשית והגברית, זורמות סימולטנית בגוף אחד, ולכן הביטוי של האנרגיה המינית אצלם הרבה יותר מובלט ודרמטי בהשוואה לסטרייטים.

האינדיאנים בצפון אמריקה העריכו והעריצו את האנשים שאנחנו מתייגים כגייז. על פי תפיסתם של האינדיאנים, גייז הם אנשים מיוחדים בגלל שגם הרוח (spirit) הגברית וגם הרוח הנשית זורמים בגופם בו־זמנית. האנשים האלו כונו בפי האינדיאנים two-spirit people, ולעיתים קרובות הם נבחרו על ידי אנשי השבט להיות הצ׳יף של השבט.

גם ביוגה יש שיח סביב שתי האנרגיות המיניות, הזכרית והנקבית, שנקראות שיווה-שאקטי. לפי היוגה, כששתי האנרגיות של שיווה ושאקטי מתאחדות בצ׳אקרה השביעית, צ׳אקרת הכתר, האדם חווה אחדות (oneness) ומתחבר לתודעה הגבוהה שלו.

אנשים ששתי האנרגיות האלו זורמות בהרמוניה בגופם הפיזי והאנרגטי, יכולים בפוטנציאל להעלות את האנרגיה העוצמתית הזו לצ׳אקרות הגבוהות – במקום לתעל אותה רק דרך הצ׳אקרה השנייה, צ׳אקרת המין – וכך לחוות את תודעת האחדות (oneness), שזו תודעה של בודהה, שמביאה לשלווה תודעתית. ההתייחסות אל בודהה היא אומנם כאל דמות גברית, אך המראה שלו נשי מאוד, כי יש בו שילוב מאוזן של שתי האנרגיות המיניות.

 

גייז בודהה אינדיאנים ומה שביניהם